Mazowieckie Zrzeszenie
Handlu Przemysłu
i Usług

Jesteśmy członkiem:

Kolejne ułatwienie dla przedsiębiorców - zaświadczenie online o niezaleganiu w opłacaniu składek ZUS

Przedsiębiorca niejednokrotnie może potrzebować zaświadczenia o tym, że nie ma zaległości w ZUS. Taka informacja jest potrzebna m.in. gdy stara się o kredyt lub startuje w przetargach publicznych. Teraz można uzyskć takie zaświadczenie przez internet, korzystając z serwisu Biznes.gov.pl.

 

Zaświadczenie o niezaleganiu w opłacaniu składek to jedno z najbardziej popularnych zaświadczeń, które ZUS wydaje przedsiębiorcom. Elektroniczny wniosek o takie zaświadczenie można było do tej pory złożyć przez Platformę Usług Elektronicznych - PUE ZUS. Teraz złożenie wniosku i odbiór zaświadczenia są możliwe także przez serwis Biznes.gov.pl.

 

Jak uzyskać zaświadczenie o niezaleganiu w ZUS?

 

Usługę można zrealizować w prosty sposób, w całości przez internet. Potrzebny jest jedynie Profil Zaufany lub e-dowód, by zalogować się do serwisu Biznes.gov.pl. Dane we wniosku będą w znacznej części wypełnione, co jest dużym ułatwieniem. Będzie trzeba dopisać tylko cel uzyskania zaświadczenia, liczbę egzemplarzy i miejscowość, z której jest składany wniosek. Tak przygotowany dokument trzeba będzie podpisać Profilem Zaufanym lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym i trafi on do realizacji w ZUS.

 

Odpowiedź z ZUS pojawi się na Biznes.gov.pl, o czym przedsiębiorca zostanie powiadomiony e-mailem lub SMS-em.

 

Zaświadczenie będzie gotowe do odebrania po zalogowaniu się do konta Biznes.gov.pl, w zakładce „Moje sprawy”. Dokument można też odebrać na portalu PUE ZUS, w skrzynce odbiorczej.

 

Usługę „Zaświadczenie o niezaleganiu w opłacaniu składek ZUS” można zrealizować pod adresem: www.biznes.gov.pl/pl/firma/zus/chce-rozliczac-zus/proc_750-zaswiadczenie-o-niezaleganiu-zus.

 

Usługa wydania zaświadczenia jest bezpłatna. Na dokument będzie trzeba czekać nie dłużej niż 7 dni.

 

Źródło: www.gov.pl